Rozporządzenie ministra infrastruktury z 20 kwietnia 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji członków załóg statków morskich (Dz. U. poz. 1018) weszło w życie 18 czerwca 2022 r.. Podstawą wprowadzenia zmian był, zgodnie z wyjaśnieniami Ministerstwa Infrastruktury, zarzut formalny Komisji Europejskiej o „zbyt szerokiej strefie obowiązywania żeglugi krajowej określonej przez Polskę, jak również nielimitowane uprawnienia w odniesieniu do wielkości statków”. Wśród licznych zmian 4 główne dotyczyły: definicji żeglugi krajowej, uprawnień marynarzy w żegludze krajowej wynikających z dyplomów w żegludze międzynarodowej i przybrzeżnej oraz świadectwa starszego motorzysty (uzyskiwanych zgodnie z Konwencją STCW), uprawnień marynarzy w żegludze krajowej w odniesieniu do pojemności brutto statków i mocy maszyn głównych oraz wprowadzenia ułatwień w uzyskiwaniu dyplomów w żegludze przybrzeżnej dla posiadaczy dyplomów szyprów w żegludze krajowej.


Dostęp do dalszej treści jest ograniczony tylko dla prenumeratorów. Zaloguj się lub zarejstruj przy użyciu kodu zaproszenia, który otrzymałeś/otrzymasz wraz z prenumeratą.

Mam już konto
   
Nie mam konta
*Required field
PRZEZ Cezary Łuczywek
ŹRÓDŁONamiary na Morze i Handel 12/2025
Poprzedni artykułNamiary na Morze i Handel nr 14,15/2025
Następny artykułIMO Net-Zero Framework