Kongestia w portach jeszcze się pogorszy

PXHERE
PXHERE

Drugi kwartał 2022 r. może być jeszcze gorszy w kwestii kongestii w portach niż poprzednie miesiące – alarmują międzynarodowi eksperci.

Analitycy Linerlytica wskazują, że problem kongestii dotyka obecnie ok. 10% światowej floty kontenerowej, co stanowi równowartość 2,53 mln TEU. Spowolnienie pogłębia się zwłaszcza w USA, ale oznak poprawy nie widać również w Europie. Opóźnienia serwisów kontenerowców o pojemności 14-24 tys. TEU na trasie z Rotterdamu i Antwerpii do portów środkowych Chin wynoszą wciąż średnio 17 dni – wynika z analiz Alphaliner.

Z kolei eksperci ośrodka badawczego Sea-Intelligence spodziewają się pogłębienia problemu kongestii zwłaszcza w marcu i kwietniu br., kiedy wzrosnąć ma liczba statków kursujących na trasach z Azji do Ameryki Północnej. Większa kongestia negatywnie wpłynie również na przewozy z Chin do Europy.