Spadki na Nowym Jedwabnym Szlaku

fot. freepik

China National Railway Group poinformowała, że w ub.r., trasy euroazjatyckie, w tym Nowy Jedwabny Szlak, pokonało 16 tys. pociągów towarowych, które przewiozły łącznie 1,6 mln TEU. Oznacza to wzrost o 9% w porównaniu do 2021 r. i o10% w porównaniu do 2020 r. Optymistyczne statystyki opublikowane przez chińskiego przewoźnika obejmują cały ruch euroazjatycki, a więc także składy wysłane do krajów spoza Unii Europejskiej i trafiające do Rosji, którą Chiny traktują jako kraj europejski. Bardziej szczegółowe wyniki oparte na danych indeksu ERAI (obejmuje on stawki kontenerowe NJS) pokazują z kolei spadek przewozów między Chinami a krajami UE (w obu kierunkach) na tej trasie, o ponad 38% w porównaniu z 2021 r. (z 618 180 TEU do 386 374 TEU). 

PRZEZGrzegorz Bryszewski
ŹRÓDŁONamiary na Morze i Handel
Poprzedni artykułTSL w polskim PKB
Następny artykułDB Schenker kupi ciężarówki elektryczne