W polskich portach morskich trwają ogromne inwestycje, których celem jest m.in. poprawa istniejącej infrastruktury i dostosowanie jej do obsługi większych statków. Inne cele realizowanych prac to zwiększenie uniwersalności portów i ułatwienie działań operatorów tam działających.

Ważnym celem portowych inwestycji stała się próba zwiększenia uniwersalności portów, czyli zdolności do obsługi każdego rodzaju ładunku z wykorzystaniem każdej technologii przeładunku. Takie działania to skutek ubiegłorocznego skupienia się portów na obsłudze surowców strategicznych, gdy okazało się, że stały się one dosłownie „zawalone” węglem, a przeniesienie wybranych ładunków w inne miejsca nie było możliwe, często z powodu infrastruktury, która umożliwiała np. tylko załadunek konkretnego rodzaju towaru.


Dostęp do dalszej treści jest ograniczony tylko dla prenumeratorów. Zaloguj się lub zarejstruj przy użyciu kodu zaproszenia, który otrzymałeś/otrzymasz wraz z prenumeratą.

Mam już konto
   
Nie mam konta
*Pole wymagane
PRZEZGrzegorz Bryszewski
ŹRÓDŁONamiary na Morze i Handel 01/2024
Poprzedni artykułPrzemysł nowoczesnych technologii
Następny artykułNiemieckie obawy