Teksty Namiarów

Wyzwania na torach

Zainicjowana przez Instytut Spraw Obywatelskich kampania „Tiry na tory” polega na stworzeniu polityki transportowej przyjaznej zarówno ludziom, jak i środowisku. Jednym z jej celów...

Kolejowe zaplecze polskich portów

Od lat jednym z istotnych tematów jest kwestia obsługi przez polskie porty morskie zagranicznego zaplecza. Przez polskie porty morskie przeładowywane są towary handlu zagranicznego...

W oczekiwaniu na optymizm

Najnowsze dane – miesięczne i całoroczne – opublikowane przez Urząd Transportu Kolejowego (UTK), dotyczące krajowego rynku przewozów towarowych, nie napawają zbytnim optymizmem. Ich wspólnym...

Kolejny rok spadków

Po roku spadków, określanym przez niektórych ekspertów jako normalizacja po rekordowym 2021 r., terminale kontenerowe w polskich portach w 2023 r. po raz kolejny...

Reforma Unijnego Kodeksu Celnego

Komisja Europejska przedstawiła 17 maja 2023 r. projekt najbardziej kompleksowej reformy unii celnej od czasu jej utworzenia w 1968 r. Jej główne założenia mają...

Państwo Środka w butach Zachodu

Już od jakiegoś czasu media pasjonują się tematem zagrożeń wynikających z chińskich wpływów w światowej gospodarce. Jeżeli chodzi o nasz kraj, napięcie podgrzewa sytuacja...

Trudny rok na Bałtyku

Bałtycki rynek promowy funkcjonuje obecnie w niepewnym i zmiennym otoczeniu. W dalszym ciągu odczuwalne są skutki pandemii COVID-19, zwłaszcza w sektorze pasażerskim, dalej na...

Praktyczne skutki „otwartego” katalogu opłat portowych

Nowelizacja Ustawy o portach i przystaniach morskich, wynikająca z „konieczności” dostosowania polskiego porządku prawnego do Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/352 z 15...

Geopolityka paliwem dla polskich portów morskich

Blisko 9-proc. wzrost wolumenu, który przełożył się na dodatkowe 12 mln t ładunków w największych polskich portach morskich, pozwolił osiągnąć rekordowy wynik 146,4 mln...

Informacja o Twoich danych

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie zgody poprzez zaznaczenie pola „zgadzam się”. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Drogi użytkowniku,
25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”
W związku z tym informujemy cię o przetwarzaniu twoich danych oraz zasadach na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku.

Jakich danych dotyczy zgoda?
Zgoda dotyczy danych, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie ze stron internetowych, serwisów oraz innych funkcjonalności strony Namiarów na Morze i Handel w tym zapisywanych w plikach cookies.

Kto administruje twoje dane?
Administratorem twoich danych będzie wydawca dwutygodnika Namiary na Morze i Handel, firma Namiary Sp. z o.o., którego szczegółowe dane znajdziesz tutaj oraz zaufani partnerzy wydawcy.
W związku z powyższym zgadzam się na profilowanie i przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych, analitycznych, które są zbierane w ramach korzystania przeze mnie ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności strony www.namiary.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies przez wydawcę Namiary Sp. z o.o. i Zaufanych Partnerów również po rozpoczęciu obowiązywania RODO czyli od 25 maja 2018 roku.
Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i możesz ją wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.