Województwo zachodniopomorskie coraz częściej opisywane jest w mediach jako miejsce, które może stać się iście europejskim hubem morskiej energetyki wiatrowej. Wszystko wskazuje też na to, że właśnie tam można będzie zaobserwować fascynującą próbę zdobycia przez polskie porty niemieckich klientów. O skierowaniu swojej oferty w stronę zachodnich sąsiadów już teraz mówi operator portowy OT Logistics, który rozbudowuje w Świnoujściu swój terminal agro. Według obietnic inwestora po zakończeniu inwestycji terminal będzie oferował rzadko spotykaną na rynku wysoką ratę załadunkową, która być może skusi niemieckie firmy. Inną zaletą korzystania z tego terminalu może być też jego stosunkowa niewielka odległość od granicy państwa i realizowane inwestycje drogowe, które ułatwią do niego dojazd.
Sporą szansą na zdobycie niemieckich załadowców może też być budowa głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Chociaż wciąż nie ujawniono szczegółów na temat budowy tego obiektu, to już teraz tereny w jego otoczeniu cieszą się ogromnym zainteresowaniem ze strony inwestorów, które chcą tam budować swoje bazy, depoty i inną infrastrukturę towarzyszącą terminalowi. Na terenie województwa zachodniopomorskiego działa także spora liczba niemieckich firm logistycznych, które korzystają z dobrze rozwiniętej infrastruktury, wysokich umiejętności polskich pracowników i wciąż atrakcyjnych, czyli niższych niż na Zachodzie, kosztów pracy. Jeśli takie firmy otrzymają szansę na współpracę z nowoczesnym terminalem kontenerowym, to na pewno z niej skorzystają.
Niedawne niemieckie skargi na budowę terminalu kontenerowego w Świnoujściu można więc potraktować jako rzeczywiste dbanie o dobro środowiska albo opóźnioną o kilka lat próbę reakcji na przespaną szansę biznesową. O tym, czy rzeczywiście województwo zachodniopomorskie podbije niemieckie rynki, przekonamy się już za kilka lat. I na pewno będą to ciekawe czasy.